Montag, 27. Juli 2009

Bibel College

Wenn ich von jemanden lerne, dann am liebsten von Menschen deren Leben bezeugt, dass das was sie sage wahr ist und auch in der Praxis funktioniert.
Ich lese gerade das Buch "The heavently man", ein Buch über einen chinesischen Christen namens Yun der die Erweckung in China von anfang an miterlebt hat.
Gegen Ende des Buches wird von einer chinesischen Bibelschule berichtet in der Missionare ausgebildet werden.
Ich zitiere mal:
"Each [...]missionary recieves training in several main subjects. These include:

1. How to suffer and die for the Lord. We examine waht the Bible says about suffering, and lookat how the Lord's people havelaid down their lives for the advanceof the gospel throughtout history.
2. How to witness (bezeugen) for the Lord. We teach how to witness for the Lord under any circumstance, on train or buses, or even in the back of a police van on our way to execution ground.
3. How to escape for the Lord. We know that sometimes it is the Lord who sends us to prison to witness for hinm, (Ergenzung von mir: Haltet uns nicht für dumm, dass wir das nicht wüssten.) but we also belivethe devil sometimes wants us to go to prison to stop the ministry God called us to do. We teach the missionaries special skills such as how to free themselves from handcuffs (Handschellen/fesseln) , and how to jump from second-strorey windows without injuring themselves."


Ich denke davon können wir viel lernen was es eigentlihc heißt Jesus nachzufolgen unsd unser Kreuz auf uns zu nehmen.

1 Kommentar:

MindRevolution hat gesagt…

Auf Seite 58 wird Projekt Perle erwähnt bei dem eine Millionen Bibel nach China geschmuggelt werden. Dieses Projekt wird im letzten Kapitel von "Gottes Schmuggler in China" beschrieben. Neulichst habe ich gesehen, dass es sogar ein Buch über das Projekt allein gibt.